יום שבת, 18 במאי 2013

גם בג'ירו יש סמים, 4 מ-4 (גם בלי רכבת), היום

גם בגי'רו יש סמים



נראה מפתה

ועכשיו זה גם מוכח, מדעית. בבדיקת שתן שגרתית לאחר הקטע השביעי של הג'ירו, נמצאו עקבות חומר ממריץ מסוג הפטאמינול (HEPTAMINOL) אצל רוכב AG2R סילביין ג'ורג'. החומר הוא חומר ממריץ שנמצא ברשימות החומרים האסורים בשימוש על ידי ה-WADA, אך למזלו של ג'ורג' מסווג בסיווג שיאפשר לו, אם רק יעזר בעו"ד מספיק טובים, לקבל עונש השעיה מופחת ולא את השנתיים המוקצבות לעבריינים מסוגו. למשתמשים בחומרים שנופלים תחת קטגוריה זו - "SPECIFIED SUBSTANCE" - על אף שמבחינה משפטית הם נושאים באחריות הבלעדית הישירה והמוחלטת לשימוש בהם (strict liability), הרי שכל עוד יוכלו להוכיח שהחומרים נלקחו ללא כוונת תחילה, יוכלו לזכות בהפחתת העונש הקבוע של השנתיים (לעבירה ראשונה שכזו). ההגיון העומד מאחורי ההקלה האפשרית הינו עקב המצאותם של חומרים אלו בשימוש רב בתעשיית המוספים למיניהם (כפי שכבר טוען ג'ורג' - 'רכשתי אותו מעבר לדלפק'), וכך עלול הספורטאי להשתמש באלו ללא ידיעה ו/או כוונה, מה שכמובן מבדיל אותו על ידי כך מהמסומם שבמתכוון.
ג'ורג', על אף שהדגימה השניה עדיין לא נבדקה, הורחק על ידי קבוצתו מהמרוץ, וכפי שקורה תדיר ה-UCI פירסמה את הממצאים והפלילה את הספורטאי עוד לפני שהיה בידיה המינימום הדרוש, שהיא אותה הבדיקה השניה, וכך לא איפשרה בעצם שום מוצא לקבוצה, שכאמור הרחיקה אותו מיידית מהתחרות, וכל זאת קורה כאשר הג'ירו מאיר פניו ל-AG2R, עם שני רוכבים, פוזוביבו ובטנקור, שמדורגים האחד בעשיריה הראשונה והשניה על סיפה.
גם מבלי להתיחס לעתידו של ג'ורג' שלוטה כעת באפילה גמורה, כל העניין מציב בפני הקבוצה הצרפתית כמה שאלות קשות ביחס לעתיד הקרוב. הקבוצה היא אחת מהשותפות/מקימות של - MPCC, שזה - Mouvement Pour Un Cyclisme Crédible/ the Movement for Credible Cycling,  כשבין יתר ההסכמות בין החתומות כחברותיו, הסכמות שעיקרן החמרה, על ידי לקיחה אחריות עצמית ולא על ידי כפיה חיצונית, של העונשים המוטלים על ידי גופי האכיפה השונים בעקבות גילוי עבירות של שימוש בחומרים אסורים, סעיף אחד מדבר על כך שלאחר שתי עבירות כאלה באם התרחשו תוך שנה אחת מהשניה, יגררו הרחקה עצמית של הקבוצה מהמירוץ הקרוב בלוח המירוצים של הסבב העולמי לשמונה ימים.
המקרים הללו נופלים כעת בדיוק תחת הסעיף הנ"ל. העבירה של ג'ורג' היא העבירה השניה לאחר שבספטמבר האחרון נתפס רוכב אחר של הקבוצה - סטיב הונאר - בשימוש ב-EPO, אבל מה, המירוץ הבא בסבב העולמי הוא הקריטריום של דופינה ואולי גם הטור של שווצריה, שניהם מירוצי הכנה אחרונים שחשיבותם פאטאלית לכל הרוכבים/קבוצות שמשתתפות בטור הצרפתי. הקבוצה כבר הודיעה שאם הדגימה השניה תהיה גם היא חיובית (הסיכוי לשינוי בין דגימה לדגימה הוא אפסי), היא לא תשתתף בדופינה, אבל אז יתעוררו בעיות אחרות.
הקבוצה, ככל קבוצות הדרג העליון, מחויבת להשתתף בכל המירוצים של הסבב, ואי השתתפות היא הפרה של מחויבויותיה ל-UCI, אך לקיחת חלק במירוץ תפר את מחויבויותיה ל-MPCC, אז מה עושים?.
מעניין יהיה לראות מה תהיה תגובתה של ההתאחדות העולמית - זו הזדמנות נהדרת שנקרית בדרכה לשלוח יד פיוס ולשתף פעולה.


4 מ-4 (גם בלי רכבת) ומתנה (20000$)


אבל זה לא בדיוק נכון. אומגה פארמה עבדה היום קשה בכדי להשאיר למאיץ הבכיר בעולם סיכוי, והקטע לא היה קטע פשוט למאיצים. אפשר ללמוד על כך מתמונת הדירוג הסופי כשכמעט כל יתר המאיצים במירוץ לא היו זמינים לפתוח באש ברגעים הקריטיים, מה שמלמד שקטע של 254 קמ שחלקו האחרון (65 קמ) מתובל בזעזועים טופוגראפיים, שאותו צולחים לאחר 13 ימי מירוץ מחייב עזרה קבוצתית משמעותית.
האם נראה מחר את קבנדיש בזינוק, או בסיום, אחרי ההרים - ספק גדול (מתנה הוא כבר קיבל). 

Mark Cavendish's Specialized McLaren Venge
לפחות 20000 אלף
(דווקא היה אתמול יבש)


היום


קטע הרים מסובך ששייך למקבץ של השבוע האחרון, שלאחריו מחר הקטע המדובר בצרפת שמסתיים בטלגראף ובגלביֶה.
כולם מדברים על מזג האויר ודווקא בהקשר של מחר - יש הבדל בין גשם לשלג - היום זה גשם, וגשם מחייב זהירות, יש הרבה מה להפסיד בוודאי לכל אלה שמדורגים בעשיריה (וגם קצת מעליה).
אנחנו באלפים, בתווך בין טורינו לגרנובל, בדרך ל- MONTE JAFFERAU שנמצא מעל עיירת הסקי BARDONECCHIA, והמסלול היומי כולל שני טיפוסים, הראשון לססטרייר בקטגוריה השניה והשני כאמור ל-JAFFERAU, קטגוריה ראשונה כמובן ואחד האייקונים מהעבר היותר רחוק של עולם האופניים.
אם נראה משהו קורה היום בין הבכירים זה יקרה בטיפוס השני, גם מכיוון שהטיפוס הראשון אינו תלול מספיק להצדיק מאבקים ביניהם, וכמובן בגלל מיקומו - הפסגה מרוחקת 43 קמ מהסיום, אבל הטיפוס לססטרייר הוא טיפוס של כמעט 40 קמ, שאמנם רק החלק האחרון יותר תלול מהממוצע (3.8%), עדיין במעבר הפסגה לא ישארו שם הרבה מדי רוכבים בחזית: הבורחים ומה שנשאר מהדבוקה.
זהו שוב יום שאסטנה לא תנהל שום מרדפים אחרי הבורחים, ותקוֵוה שגם יתר הקבוצות יאפשרו לבורחים להשיג מספיק מרחק וזמן בכדי לנצח, ויש לזכור שהקטע מציע הרבה נקודות בקטגוריית ההרים כך שגם בחזית המירוץ יתנהלו מאבקים.
וכעת, מי שעבר מגיע לטיפוס האחרון, שזה כבר סיפור קצת שונה - 7 קמ בממוצע של 9%, כאשר החלק הפותח הוא לכיוון ה- 14%, ו- 750 המטרים האחרונים לא יורדים מ- 11%.
מה ניבלי צריך לעשות
כל שניבלי ואסטנה צריכים לעשות זה לפקח, ואף כי קשה לאמוד עתה את רמות הסיכון הצפויות מהמתחרים השונים, הרי עדיין אפשר לבחור במי מתרכזים לפי מרחקי הזמן בדירוג בכללי.
אוונס הוא המסוכן ביותר כרגע, ולא רק עקב פיגורו (41 שניות), אך כלל אין וודאות שהוא יכול להתמיד בטיפוסים מהסוג הזה, גם היום וגם מחר, וגם, כפי שנכתב כאן, שהוא מתכונן לעשות מאמצים יוצאי דופן וכך לפרוק את מאגרי האנרגיה שלו ולא להשאיר מספיק לטור הצרפתי.
מצד שני ועל אף חוסר הוודאות, אוונס הוא כן מסוג המטפסים החרוצים, אלו שיכולים להתמיד באותו הקצב זמן ארוך, אך מסוגלים לכשנדרש גם להגבירו, ולכן איתו מסוכן להתעסק. אם ניקח בחשבון שאוונס יודע פרק בהלכות נגד שעון בעליה (יום חמישי הקרוב), הרי שניבלי חייב להיזהר ממנו. ועוד דבר - שינוי והתאמת התכניות של הקבוצה בהחלט תיתכן, ואוונס וה-BMC עלולים להחליט שהם הולכים על כל הקופה לפי התוצאות של היומיים הקרובים ולא משאירים שום רזרבות לאף מירוץ אחר.
ניבלי בהחלט נראה ב-ZONE, רגוע, מפוקס, כך גם על הכביש וכך גם אחרי קטעי המירוץ בראיונות שהוא מעניק לעיתונות. אל לו להתעסק עם כולם, הרי לא כל המדורגים בעשיריה יגיעו עוד שבוע לברשיה מבלי להתפרק ולאבד זמן, ואתה חייב לעשות הערכות לגבי המצב של כל אחד גם לפי ההכרות הקודמת וגם לפי האינטואיציה שנקנית מזמן לזמן בעת המירוץ.
אוראן בתפקיד חדש לו, ועל אף שהוא בעל נסיון הרי לא בתפקיד הזה, ומעניין יהיה לראות מה תהיה ההשפעה של שינוי המעמד עליו, וגם, כלל לא בטוח שלסקאיי יש עוד אנרגיה בכדי לתת לו תמיכה פיזית ומוראלית, ואוראן דווקא מאוד זקוק לכך כעת. חברו הקולמביאני עלול להישלף ולהשלח בסיום הקטע קדימה, בוודאי אם עדיין יהיו מונחות שם נקודות הבונוס.
מי עוד? - הטיפוס ל- JAFFARAU מריח פוזוביבו, אבל בהחלט גם בטנקור, ואולי אף סנטמברוג'יו, אבל הוא לא מריח חסינק, ואף לא סקרפוני או מייקה.
הגיע השלב להוציא את כל מערכות ההגנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה